Vilkår og betingelser

 1 Generelt

1.1 Virksomhedsoplysninger

  • Virksomhedsnavn: Lank Dyrepasning
  • Adresse: Danehøje 47, 8800 Viborg
  • CVR-nummer: 45529010
  • E-mail: lankdyrepasning@outlook.com
  • Hjemmeside: lankdyrepasning.dk

1.2 Definitioner

  • Ejer: Den fysiske eller juridiske person, der indgår en Aftale med Lank Dyrepasning om pasning af et eller flere Kæledyr.
  • Kæledyr: Det eller de dyr, som er angivet i Aftalen mellem Ejeren og Lank Dyrepasning, og som Servicen skal ydes for i henhold til den bekræftede Booking.
  • Service: Enhver form for dyrepasning, pleje, tilsyn eller anden ydelse, som Lank Dyrepasning leverer i henhold til Aftalen.
  • Aftale: Den bindende aftale mellem ejeren og Lank Dyrepasning om levering af en specifik Service.
  • Booking: En specifik reservation af en service hos Lank Dyrepasning, foretaget af Ejeren og bekræftet af Lank Dyrepasning. Bookingen indeholder oplysninger om dato, tidspunkt, servicen og det pågældende Kæledyr.

1.3 Anvendelse

  • Disse vilkår og betingelser gælder for alle aftaler mellem Ejeren og Lank Dyrepasning om pasning af Kæledyr. Ved booking af en Service accepterer Ejeren automatisk disse vilkår og betingelser.

1.4 Force Majeure

  • Lank Dyrepasning kan ikke holdes ansvarlig for manglende levering af ydelser eller forsinkelse i levering, som skyldes uforudsete hændelser, der ligger uden for virksomhedens kontrol, herunder, men ikke begrænset til, naturkatastrofer, pandemier, sygdom, arbejdsstridigheder, eller andre begivenheder af force majeure-karakter. I sådanne tilfælde vil Lank Dyrepasning underrette Ejeren om situationen og forsøge at finde en alternativ løsning, hvis muligt.


2 Beskrivelse af ydelser

2.1 Hundepasning

  • Omfatter pasning af hund hos Lank Dyrepasning med eller uden overnatning. Dette inkluderer gåture, fodring, leg, hvile, medicinadministration og mental aktivering. Hunden skal være minimum 6 måneder gammel for at kunne modtages i pasning. Det forventes, at hunden kan være alene i kortere perioder og ikke er overdrevent gøende.

2.2 Gåtur

  • Omfatter en gåtur med ejerens hund af ca. 30 minutters varighed i ejerens nærområde. Tidspunkt og rute aftales nærmere.

2.3 Hjemmebesøg

  • Omfatter et hjemmebesøg af ca. 30 minutters varighed for pasning af kat eller andre aftalte dyr. Inkluderer fodring, frisk vand, rengøring af kattebakke/bur samt socialisering.

2.4. Geografisk område

  • Lank Dyrepasnings ydelser tilbydes som udgangspunkt i Viborg-området. For opgaver uden for dette område kan særlige betingelser og eventuelle transporttillæg aftales individuelt.

2.5. Booking via tredjepartsplatforme

  • Ved booking af Services via tredjepartsplatforme som Gudog, Rover eller Pawshake gælder disses egne vilkår for booking, betaling og afbestilling. Lank Dyrepasnings særskilte vilkår for pasningsydelsen er dog stadig gældende og findes i et separat dokument, som tilknyttes Bookingen. Det er Ejerens ansvar at gøre sig bekendt med begge sæt vilkår.

2.6 Særlige Behov

  • Ejeren skal oplyse om eventuelle særlige behov for dyret, såsom medicinske tilstande, adfærdsproblemer eller særlige plejeønsker, ved booking. Hvis dyret kræver ekstra pleje, medicin eller opmærksomhed, som overskrider de almindelige ydelser, kan der blive opkrævet ekstra gebyrer, som skal aftales skriftligt før pasningens start.


3 Booking og aftaleindgåelse

3.1. Booking

  • Booking af Services kan ske via e-mail, sociale medieplatforme eller tredjepartsplatformene Rover eller Pawshake. Lank Dyrepasning forbeholder sig retten til at afvise enhver booking af Kæledyr, der ved en indledende vurdering ikke vurderes at passe ind i det eksisterende pasningsmiljø.

3.2 Minimumsbooking I sommerperioden

  • Ved booking i perioden 15. juni til 15. august gælder en minimumsbooking på 7 dage. Kunden er forpligtet til at betale for minimumsperioden, uanset om hunden afhentes tidligere. Kortere ophold i denne periode kan kun accepteres efter forudgående skriftlig aftale.

3.3. Bekræftelse

    • En Aftale er først bindende, når Lank Dyrepasning skriftligt har bekræftet bookingen over for Ejeren. 
    • Ved bookinger foretaget med mindre end 14 dages varsel er Aftalen først bekræftet, når både det udfyldte oplysningsskema og den fulde betaling er modtaget, og Lank Dyrepasning herefter skriftligt har bekræftet bookingen.

3.4. Oplysningsskema

  • Ejeren er forpligtet til at udfylde og returnere et oplysningsskema om Kæledyret senest 5 dage efter booking. De oplysninger, der gives, skal være fyldestgørende og sandfærdige, da de er nødvendige for korrekt og sikker pasning. Ved booking erklærer Ejeren at have oplyst alle relevante forhold vedrørende Kæledyrets adfærd, helbred og behov.

3.5 Forbehold for afvisning eller ophævelse af aftale

  • Lank Dyrepasning forbeholder sig retten til at afvise en booking eller ophæve en eksisterende Aftale med øjeblikkelig virkning, hvis:
    • Kæledyret under pasningen udviser aggressiv eller uhensigtsmæssig adfærd,
    • Kæledyret vurderes at udgøre en risiko for personer, andre dyr eller sig selv, eller
    • Kæledyret på anden måde anses for uegnet til den aftalte pasningsform.
  • Ved ophævelse vil en forholdsmæssig tilbagebetaling ske for den resterende pasningsperiode, fratrukket eventuelle omkostninger afholdt indtil ophævelsen.


4 Priser og Betaling

4.1. Priser

  • Priser for de forskellige Services fremgår af Lank Dyrepasnings gældende prisliste, som er tilgængelig på hjemmesiden.
  • Ved booking henvises til Helligdagspris for pasning, der finder sted på nedenstående helligdage. Bemærk, at hvis blot én af pasningsdagene falder på en helligdag, vil Helligdagsprisen gælde for hele den pågældende pasningsperiode.

4.1.1 Helligdage

  • Følgende dage betragtes som helligdage, hvor Helligdagspris er gældende:
    • Nytår (31 December til 01 Januar)
    • Skærtorsdag
    • Langfredag
    • Påskedag
    • Anden Påskedag
    • Kristi Himmelfartsdag
    • Pinsedag
    • Anden Pinsedag
    • Juledag
    • Anden Juledag

4.2. Betaling

  • Betaling for de aftalte Services skal ske via bankoverførsel til følgende konto:

Reg.nr.: 5350 | Konto nr.: 0389804

4.3. Betalingsfrist

  • Betaling skal være modtaget af Lank Dyrepasning senest 14 dage før bookingens startdato. Ved bookinger foretaget med mindre end 14 dages varsel skal betaling ske straks og senest samtidig med indsendelse af oplysningsskemaet.
  • Aftalen er bindende, når betingelserne i punkt 3.2 er opfyldt. Ved manglende betaling inden for den angivne frist skal det fulde beløb stadig betales, og Lank Dyrepasning forbeholder sig retten til at pålægge ekstra gebyrer eller stille yderligere betingelser ved forsinket betaling.

4.4 Betaling ved væsentligt forsinket afhentning

  • Hvis afhentningen af Kæledyret forsinkes, og en Dagspasning overstiger 10 timer, opgraderes ydelsen til en Døgnpasning, og den ekstra tid faktureres i henhold til gældende døgnpasningspris.
  • Hvis afhentningen overskrider 24 timer fra det oprindelige afleveringstidspunkt ved en Døgnpasning, påbegyndes en ny døgnpasning, som faktureres særskilt.

4.5 Forbehold for prisændringer

  • Bekræftede bookinger vil blive faktureret til den pris, der blev bekræftet på bookingtidspunktet. Lank Dyrepasning forbeholder sig dog retten til at ændre priserne for fremtidige bookinger, og eventuelle prisændringer vil træde i kraft efter ændringen er offentliggjort på hjemmesiden.


5 Afbestilling og ændringer

5.1. Afbestilling af Ejeren

  • Afbestilling er gratis, hvis den sker mere end 14 hele dage før den aftalte Bookings startdato. Ved afbestilling mindre end 14 hele dage før den aftalte startdato refunderes betalingen ikke.

5.2. Afbestilling af Lank Dyrepasning

  • Lank Dyrepasning forbeholder sig retten til at aflyse en Booking i tilfælde af uforudsete omstændigheder, som ligger uden for Lank Dyrepasnings kontrol (f.eks. sygdom, force majeure eller andre uforudsete hændelser). I sådanne tilfælde vil Ejeren få fuld refundering af det betalte beløb.

5.3. Ændringer

  • Anmodninger om ændringer af en Booking (f.eks. ændring af datoer eller ydelser) skal fremsættes hurtigst muligt og er underlagt Lank Dyrepasnings mulighed for at imødekomme ændringen. Ændringer kan medføre ekstra omkostninger, afhængig af de specifikke behov og den nye Booking.

5.4. Afkortning af pasningsperiode af Ejeren

  • Hvis Ejeren vælger at afkorte den aftalte pasningsperiode ved at hente Kæledyret tidligere end planlagt, vil der ikke ske refundering for de resterende, ubrugte dage eller timer af pasningsperioden. Den fulde pris for den oprindelige Booking forbliver gældende.

5.5 For sen aflevering eller afhentning

  • For at sikre en optimal planlægning og afvikling af pasningen bedes Ejeren overholde det aftalte tidspunkt for aflevering og afhentning. Ved ankomst mere end 10 minutter før eller efter det aftalte tidspunkt uden forudgående aftale med Lank Dyrepasning, forbeholder Lank Dyrepasning sig retten til at afvise aflevering eller afhentning på det pågældende tidspunkt. I så fald skal der arrangeres et nyt tidspunkt, der passer ind i Lank Dyrepasnings plan. Eventuelle ekstra omkostninger forbundet med ændrede tidspunkter vil blive faktureret Ejeren.


6 Ejerens Ansvar

6.1. Oplysninger om Kæledyret samt vaccinations- og parasitkrav

  • Ejeren er ansvarlig for at give korrekte og fyldestgørende oplysninger om Kæledyret i oplysningsskemaet. Ejeren skal sikre, at følgende krav er opfyldt forud for og i hele pasningsperioden:
  • Hunde og katte skal være forebyggende behandlet mod lopper.
  • Hunde skal være vaccineret med kernevaccinen (DHP) samt mod kennelhoste (BbPi)..
  • Katte skal være vaccineret imod kattesyge og katteinfluenza.
  • Lank Dyrepasning forbeholder sig retten til at afvise pasning af et Kæledyr, hvis ovenstående krav ikke er opfyldt eller ikke kan bevises opfyldt. I sådanne tilfælde vil der ikke ske refundering af eventuelt forudbetalt beløb.
  • Kæledyrets sundhedsbog skal medbringes ved alle bookinger.

6.2. Kontaktinformation

  • Ejeren er ansvarlig for at sikre, at Lank Dyrepasning har korrekte og opdaterede kontaktoplysninger på Ejeren samt en alternativ nødkontaktperson, som kan kontaktes i tilfælde af behov.

6.3. Adgang til hjemmet (ved hjemmebesøg og gåtur)

  • Ejeren er ansvarlig for at sikre Lank Dyrepasning sikker og uhindret adgang til hjemmet i det aftalte tidsrum for Hjemmebesøg og Gåture.

6.4. Nøgler (ved hjemmebesøg og gåtur)

  • Lank Dyrepasning påtager sig intet ansvar for nøgler, efter de er returneret, eller hvis nøgler ikke er blevet overdraget direkte til Lank Dyrepasning i forbindelse med Bookingens start.

6.5. Forsikring

  • Ejeren er ansvarlig for at have en gyldig ansvarsforsikring til hunden i hele pasningsperioden. Lank Dyrepasning anbefaler desuden, at Ejeren tegner en sygeforsikring til sit Kæledyr for at sikre mod uforudsete udgifter.

6.6. Skader forvoldt af Kæledyret

  • Hvis et Kæledyr forvolder skade på ejendom eller inventar hos Lank Dyrepasning, kan Ejeren blive bedt om at dække erstatning for de opståede skader. Vurdering af skadens omfang samt fastsættelse af erstatningsbeløbet foretages af Lank Dyrepasning, og Ejeren vil blive informeret om omfanget af de nødvendige erstatningsbetalinger.

6.7 Hæftelse for Skader Forårsaget af Dyret

  • Ejeren hæfter for alle skader, som dyret måtte forårsage på andre dyr, personer eller ejendom under pasningen. Lank Dyrepasning forbeholder sig retten til at afbryde pasningen, hvis dyret udviser aggressiv adfærd, og Ejeren vil blive opkrævet eventuelle erstatningsomkostninger for skader forårsaget af dyret.

6.8 Kommunikation under Pasning

  • Lank Dyrepasning forpligter sig til at holde Ejeren opdateret om dyrets trivsel under pasningen. Dette kan inkludere opdateringer via e-mail, sms eller billeder/videoer af dyret. Ejeren kan anmode om opdateringer, hvis ønskes, og Lank Dyrepasning vil forsøge at imødekomme sådanne anmodninger i den udstrækning, det er praktisk muligt.


7 Lank Dyrepasnings ansvar

7.1. Udførelse af ydelsen

  • Lank Dyrepasning forpligter sig til at udføre de aftalte ydelser professionelt og omsorgsfuldt i overensstemmelse med de oplysninger, der er givet i oplysningsskemaet. Lank Dyrepasning vil altid stræbe efter at skabe de bedste forhold for Kæledyret under pasningen, men kan ikke garantere, at alle uforudsete hændelser undgås.

7.2. Ansvarsfraskrivelse

  • Lank Dyrepasning kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle sygdomme, skader eller uheld, som opstår under pasningen. Ejeren accepterer, at pasningen sker på eget ansvar, og at Lank Dyrepasning ikke kan stilles til ansvar for eventuelle helbredsmæssige eller adfærdsmæssige problemer, der måtte opstå i løbet af pasningen, medmindre der er tale om grov uagtsomhed fra Lank Dyrepasnings side.

7.3. Skader på ejendom

  • Lank Dyrepasning er ikke ansvarlig for skader på Ejerens ejendom, som måtte blive forårsaget af Kæledyret under pasningsperioden. Ejeren er ansvarlig for at sikre, at hjemmet er sikkert og egnet til Kæledyrets ophold. Lank Dyrepasning vil dog udvise rimelig forsigtighed for at undgå skader på ejendom, men kan ikke holdes ansvarlig for skader, der måtte opstå som følge af Kæledyrets adfærd, uforudsete situationer eller omstændigheder, der ligger uden for Lank Dyrepasnings kontrol.


8 Nødsituation og dyrlægebesøg

8.1 Nødsituationer

  • I tilfælde af sygdom, ulykke eller anden nødsituation vedrørende Kæledyret vil Lank Dyrepasning straks forsøge at kontakte Ejeren eller den angivne nødkontaktperson. Hvis det ikke er muligt at få kontakt, vil Lank Dyrepasning træffe de nødvendige foranstaltninger for at sikre Kæledyrets velfærd.

8.2 Dyrlægebehandling

  • Ejeren giver hermed Lank Dyrepasning fuldmagt til at søge nødvendig dyrlægebehandling for Kæledyret, hvis Ejeren eller den angivne nødkontaktperson ikke kan kontaktes. Behandlingen vil som udgangspunkt finde sted på Center Dyreklinik, medmindre en anden dyrlæge vurderes at være mere hensigtsmæssig i den konkrete situation. Ejeren er ansvarlig for alle omkostninger forbundet med dyrlægebehandlingen og bekræfter ved booking af en Service hos Lank Dyrepasning, at de vil dække rimelige og nødvendige udgifter til dyrlægebehandling i en nødsituation.


9 Efterladt Dyr

9.1. Undladelse af Afhentning

  • Hvis Ejeren ikke har afhentet Kæledyret inden for 24 timer efter det aftalte afhentningstidspunkt, og Lank Dyrepasning forgæves har forsøgt at kontakte Ejeren, er Lank Dyrepasning berettiget til at placere Kæledyret i alternativ, passende indkvartering. Dette kan inkludere et dyreinternat eller videre placering hos relevante myndigheder, i overensstemmelse med gældende lovgivning. Ejeren er forpligtet til at refundere alle omkostninger, der måtte opstå i forbindelse med Kæledyrets ophold, transport og videre håndtering.


10 Fortrolighed og databeskyttelse

10.1. Fortrolighed

  • Lank Dyrepasning behandler alle oplysninger om Ejeren og Kæledyret fortroligt og sikrer, at disse oplysninger ikke videregives til tredjeparter uden Ejeren eller Kæledyrets samtykke, medmindre andet er påkrævet ved lov.

10.2. Persondatapolitik

  • For detaljeret information om, hvordan personoplysninger indsamles, behandles og beskyttes i overensstemmelse med gældende lovgivning, henvises til Lank Dyrepasnings separate privatlivspolitik.


11 Billeder

11.1. Brug af billeder og videoer

  • Ejeren giver Lank Dyrepasning tilladelse til at tage billeder og videoer af Kæledyret under pasningen. Disse billeder og videoer kan anvendes af Lank Dyrepasning til markedsføringsformål, herunder på Lank Dyrepasnings hjemmeside, sociale medieplatforme og i trykte materialer.

11.2. Deling med andre ejere

  • Ejeren er indforstået med, at billeder og videoer af Kæledyret også kan blive delt med andre Kæledyrsejere, der benytter Lank Dyrepasning. Kæledyret kan således optræde på fællesbilleder sammen med andre Kæledyr.

11.3. Fravalg af billeddeling

  • Ejeren kan anmode om, at billeder og videoer ikke bruges i specifikke sammenhænge, såsom markedsføring. Lank Dyrepasning vil forsøge at tage højde for sådanne ønsker, men kan ikke garantere, at billederne ikke vil blive inkluderet i fællesbilleder eller delt med andre Kæledyrsejere.


12 Tvister og lovvalg

12.1 Lovvalg

  • Disse vilkår og betingelser er underlagt og fortolkes i overensstemmelse med dansk ret.

12.2 Øvrige bestemmelser

  • Hvis én eller flere bestemmelser i disse vilkår ikke er gyldige eller kan gennemføres, vil dette ikke påvirke gyldigheden af de øvrige bestemmelser. De øvrige bestemmelser forbliver i fuld kraft og effekt.

12.3 Værneting

  • Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med disse vilkår og betingelser, skal først søges løst i mindelighed. Hvis en mindelig løsning ikke kan opnås, skal tvisten indbringes for de danske domstole i retskredsen for Viborg.

12.4 Klageprocedure

  • Hvis Ejeren er utilfreds med de leverede ydelser, kan Ejeren sende en skriftlig klage til Lank Dyrepasning. Klager vil blive behandlet inden for 10 arbejdsdage, og Lank Dyrepasning vil forsøge at finde en løsning, der er tilfredsstillende for begge parter. Hvis klagen ikke kan løses på en mindelig måde, kan parterne vælge at inddrage en uvildig mediator, før der tages yderligere juridiske skridt.


13 Ændringer af Vilkår og betingelser

13.1 Ensidige ændringer

  • Lank Dyrepasning forbeholder sig retten til ensidigt at ændre disse vilkår og betingelser uden forudgående varsel.

13.2. Accept af ændringer

  • Ved fortsat brug af Lank Dyrepasnings ydelser efter ændringerne af vilkårene betragtes det som Ejerens accept af de nye vilkår. Det er Ejerens ansvar at holde sig opdateret med de gældende vilkår og betingelser.

13.3. Ikrafttrædelse

  • De ændrede vilkår og betingelser træder i kraft umiddelbart efter, at de er offentliggjort på Lank Dyrepasnings hjemmeside (lankdyrepasning.dk).