Vilkår og betingelser
- Ophold i Vores hjem med eller uden overnatning.
- Fodring efter Ejerens anvisning.
- Daglige gåture og aktivering.
- Hvile, leg, social kontakt.
- Medicinadministration efter skriftlig instruktion ved behov.
- Hundetræning.
- Professionel pelspleje.
- Dyrlægebesøg og transport til/fra dyrlæge.
- Særlige ydelser, medmindre særskilt aftalt skriftlig.
- 30 minutters gåtur i lokalområdet
- Aktivering og opfyldelse af sociale behov.
- Transporttillæg efter gældende takster (se hjemmeside)
- 30 minutters besøg i Ejerens hjem.
- Fodring efter anvisning.
- Udskiftning af vand.
- Rengøring af kattebakke/bur.
- Social kontakt med kæledyret.
- Medicinadministration efter skriftlig instruktion ved behov.
- Transporttillæg efter gældende takster (se hjemmeside)
- Medicinske behov og medicinadministration.
- Specialfodring og diætkrav.
- Adfærdsmæssige forhold.
- Andre specifikke pasningskrav.
- Katte: Over 3 katte kræver minimum 60 min. besøg / Over 6 katte kræver minimum 90 min. besøg
- Smådyr: Over 4 smådyr eller 2 bure kræver minimum 60 min. besøg / Over 8 smådyr eller 4 bure kræver minimum 90 min. besøg
- E-mail til kontakt@lankdyrepasning.dk
- Sociale medier
- Tredjepartsplatforme (f.eks. Rover)
- Direkte booking: Vi har sendt skriftlig bekræftelse på e-mail.
- Tredjepartsplatform: Booking er bekræftet gennem platformen.
- Kæledyret udviser aggressiv eller uegnet adfærd.
- Kæledyret ikke kan være alene eller ikke opfylder andre grundlæggende pasningskrav
- Væsentlige oplysninger er tilbageholdt.
- Ejerens forpligtelser ikke overholdes.
- Ejeren betaler alle afholdte omkostninger frem til ophævelsestidspunktet
- Der gives ingen refusion af betalt beløb
- Vi fastsætter ensidigt hvilke omkostninger der er afholdt (arbejdstid, transport, rengøring, administration mv.)
- Ejeren hæfter for tabte indtægter hvis Vi som følge af ophævelsen ikke kan opfylde andre bookinger
- Afhentning skal ske øjeblikkeligt efter meddelelse om ophævelse
- Aktuelle priser fremgår af Vores hjemmeside
- Helligdagstillæg gælder for: Skærtorsdag, Langfredag, Påskedag, 2. Påskedag, Store Bededag, Kristi Himmelfartsdag, Pinsedag, 2. Pinsedag, Juleaftensdag, 1. og 2. Juledag, Nytårsaftensdag og Nytårsdag
- Prisændringer gælder kun fremtidige bookings - bekræftede aftaler fastholdes til den oprindelige pris
- Direkte booking: Bankoverførsel til Vores konto
- Tredjepartsplatforme: Betaling gennem platformens system
- 1. rykker: Rykkergebyr på 100 kr. + morarenter efter renteloven fra forfaldsdato
- 2. rykker: Yderligere rykkergebyr på 100 kr.
- Inkasso: Ved overdragelse til inkasso påløber inkassogebyrer efter gældende takster
- Betalingsstandsning: Vi forbeholder Os ret til at standse pasning ved manglende betaling
- Mere end 15 dage før start: Gratis afbestilling
- 14 dage eller mindre før start: Ingen refusion
- Afbestillingsform: Skal ske skriftligt til kontakt@lankdyrepasning.dk
- Sundt og fri for smitsomme sygdomme
- Behandlet forebyggende mod lopper, flåter og parasitter
- Vaccineret efter gældende krav
- Dokumentation herfor skal kunne fremvises ved aflevering
- Kontaktoplysninger til Ejeren
- Minimum én nødkontaktperson
- Kontaktoplysninger til Ejerens sædvanlige dyrlæge
- Ejeren sikrer forsvarlig adgang til hjemmet
- Ejeren er ansvarlig for korrekt sikring af hjemmet (lukkede vinduer, fungerende dørlåse, tætte hegn, sikre låger mv.)
- Eventuelle parkeringsudgifter betales af Ejeren
- Vi hæfter ikke for bortkomne nøgler efter pasningens afslutning
- Mangelfuld sikring fra Ejerens side friholder Os for ansvar ved eventuelle hændelser
- Overvågningskameraer i eller omkring pasningsområder
- Smart-enheder med optagefunktion (Ring, Nest, Google Home, Alexa mv.)
- GPS-trackere (AirTags e.l.) på kæledyret
- Skader på personer, ejendom eller andet
- Tabte indtægter hvis kæledyrets adfærd forhindrer Os i at opfylde andre forpligtelser
- Ekstraomkostninger til rengøring, reparationer eller erstatningsarrangementer
- Administrative omkostninger i forbindelse med skadeshåndtering
- Sygdom, skade, ulykker eller dødsfald under pasning.
- Bortløb af kæledyr, medmindre dette skyldes Vores groft uagtsomme handlinger.
- Bortløb som følge af Ejerens manglende sikring (åbne vinduer, defekte hegn, utætte låger mv.)
- Skader på ejendom forårsaget af kæledyret eller skyldende ejers dårlige vedligehold eller sikring af hjemmet.
- Følgeskader af enhver art.
- Uventet drægtighed.
- Skader som følge af kæledyrets egen adfærd eller disposition.
- Følgeskader af enhver art.
- Akut eller livstruende situation foreligger.
- Ejeren eller nødkontakt ikke kan kontaktes.
- Kæledyrets velfærd kræver øjeblikkelig handling.
- Overdrage dyret til pensionat eller internat.
- Kontakte relevante myndigheder.
- Træffe andre nødvendige foranstaltninger for dyrets velfærd.
- Med Ejerens udtrykkelige samtykke
- Når lovkrav forpligter hertil
- Til nødvendige tredjeparter i akutte situationer
- Klager behandles skriftligt
- Svar inden for 10 arbejdsdage
- Alternative tvistløsningsmetoder kan anvendes før retssag
1 VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER OG ANVENDELSE
Lank Dyrepasning
Danehøje 47, 8800 Viborg
CVR: 45529010
E-mail: kontakt@lankdyrepasning.dk
Hjemmeside: www.lankdyrepasning.dk
Disse vilkår og betingelser ("Vilkårene") gælder for alle aftaler om pasning og pleje af kæledyr mellem Lank Dyrepasning ("Vi/Os/Vores") og dig som kunde ("Ejeren/Du"). Ved booking eller indgåelse af aftale accepterer Ejeren automatisk disse Vilkår.
Force majeure: Vi kan ikke holdes ansvarlige for manglende opfyldelse af aftaler som følge af omstændigheder uden for Vores rimelige kontrol, herunder sygdom, pandemi, naturkatastrofer, myndighedspåbud eller andre uforudsigelige begivenheder. Ejeren informeres hurtigst muligt, og Vi søger efter bedste evne alternative løsninger.
2 ydelser OG BEGRÆNSNINGER
2.1 Hundepasning
Omfatter:
Ikke inkluderet:
2.2 Gåtur
Omfatter:
Ikke inkluderet:
- Som anført under punkt 2.1
2.3 Hjemmebesøg
Omfatter:
Ikke inkluderet:
- Som anført under punkt 2.1
2.4 Særlige krav og begrænsninger
Alle særlige behov skal oplyses og aftales skriftligt før pasningens start:
Manglende oplysning kan medføre afvisning eller øjeblikkelig ophævelse af aftalen.
Minimumstid for større dyrehold:
3 Booking OG AFTALEPROCEDURE
3.1. Bookingkanaler
Booking kan ske via:
Ved booking via tredjepartsplatforme gælder både disse Vilkår og platformens egne vilkår, herunder priser, betaling og afbestillingsregler.
3.2 Minimumsbooking i ferieperioder
- Uge 7, uge 26-32 og uge 42: Minimum 7 dage
- Påsken: Minimum 5 dage
- Pinsen: Minimum 3 dage
3.3. Aftalens juridiske bindingskraft
En aftale er først juridisk bindende når:
Indtil bekræftelse foreligger, betragtes henvendelsen som uforpligtende forespørgsel.
3.4. Dokumentation
Ejeren skal udfylde og returnere Vores oplysningsskema med alle relevante informationer om kæledyret inden pasningens start.
3.5 Afvisning og ophævelse
Vi forbeholder Os ret til at afvise eller øjeblikkeligt ophæve aftaler hvis:
Ved ophævelse fra Vores side på grund af Ejerens forhold:
4 Priser og Betaling
4.1. Prisfastsættelse
4.2. Betalingsmetoder
4.3. Betalingsfrister og gebyrer
Standard betalingsfrist: Senest 15 kalenderdage før pasningens start
Bookinger med kort varsel: Ved mindre end 15 dages varsel betragtes aftalen først som bekræftet ved modtagelse af fuld betaling.
Ved forsinket betaling påløber:
5 Afbestilling, aflysning og ændringer
5.1. Ejerens afbestilling
Direkte booking:
Tredjepartsplatforme: Platformens afbestillingsregler gælder - afbestilling skal ske via platformen
5.2. Vores aflysning
Ved uforudsete omstændigheder (f.eks. pludselig sygdom) kan Vi aflyse bookingen. Der ydes fuld refusion, men Vi hæfter ikke for følgeskader.
5.3. Ændringer
Anmodninger om ændringer skal fremsættes hurtigst muligt og er betinget af Vores kapacitet. Ændringer kan medføre ekstra omkostninger.
5.4. Tidlig afhentning
Ved Ejerens tidligere afhentning refunderes ikke for ubenyttede dage/timer. Den fulde aftalepris forbliver gældende.
5.5 Forsinkelse og manglende fremmøde
Ejeren skal overholde alle aftalte tider. Forsinkelse skal meddeles øjeblikkeligt. Eventuelle ekstraomkostninger som følge af forsinkelse påhviler Ejeren.
6 Ejerens forpligtelser
6.1. Sundhedskrav
Før pasning skal kæledyret være:
Parasitangreb under pasning medfører særskilt behandling og ekstraordinær rengøring for Ejerens regning.
6.2. Kontaktoplysninger
Ejeren skal opgive korrekte og opdaterede:
6.3. Adgang og sikring af hjemmet (ved hjemmebesøg)
6.4 Overvågning og privatliv
Af hensyn til arbejdsmiljø og privatliv skal følgende oplyses på forhånd:
Aktivt overvågningsudstyr i pasningsområder skal være deaktiveret under pasning. Skjult overvågning uden forudgående oplysning medfører øjeblikkelig aftaleophævelse uden kompensation.
6.5. Forsikring
Ejeren skal have gyldig ansvarsforsikring for kæledyret, der dækker hele pasningsperioden. Dokumentation skal kunne fremvises på anmodning.
6.6. Ansvar for kæledyrets adfærd
Ejeren hæfter fuldt for alle skader og omkostninger forvoldt af kæledyret under pasningen, herunder:
Fastsættelse af omkostninger og tab sker efter Vores vurdering eller ved uvildige fagmænd.
Ejeren garanterer at have oplyst alle kendte adfærdsmæssige problemer før pasningens start. Undladelse heraf medfører øjeblikkelig aftaleophævelse og fuldt ansvar for alle påløbne omkostninger og tab.
7 Vores ansvar og begrænsninger
7.1. Vores forpligtelser
Vi forpligter Os til professionel udførelse af aftalte ydelser med fornøden omsorg, men kan ikke garantere mod uforudsete hændelser.
7.2. Ansvarsfritagelse
Vi hæfter IKKE for:
Vi forpligter Os til at udvise normal faglig omhu, men pasning sker grundlæggende på Ejerens ansvar og risiko.
7.3. Ansvarsbegrænsning
Vores økonomiske ansvar er i alle tilfælde maksimalt begrænset til det for den konkrete pasning betalte beløb.
Ved tredjepartsplatforme gælder tillige platformens ansvarsbetingelser.
8 Nødsituationer og veterinærbehandling
8.1 Akutte situationer
Ved akut sygdom eller ulykke kontaktes Ejeren og/eller nødkontakt øjeblikkeligt. Kan kontakt ikke etableres straks i livstruende situationer, handler Vi efter bedste vurdering med kæledyrets velfærd for øje.
8.2 Veterinær fuldmagt
Ejeren giver hermed Os fuldmagt til at søge nødvendig veterinærbehandling, når:
Standard samarbejdspartner: Center Dyreklinik.
Omkostninger: Ejeren afholder alle veterinærudgifter og relaterede omkostninger.
9 Efterladte Dyr
Afhentes kæledyret ikke inden 24 timer efter aftalt tidspunkt, og kan Ejeren ikke kontaktes, kan Vi:
Alle omkostninger herved påhviler Ejeren, herunder daglig pensionsbetaling fra forfaldstidspunktet.
10 Fortrolighed og databeskyttelse
10.1. Fortrolighed
Alle oplysninger behandles fortroligt og videregives kun:
10.2. Persondata
Se Vores privatlivspolitik på hjemmesiden for detaljerede oplysninger om GDPR-håndtering.
11 Markedsføring og billederettigheder
11.1. Samtykke til markedsføring
Ved aftaleindgåelse giver Ejeren samtykke til, at Vi kan anvende billeder/videoer af kæledyret til markedsføring på hjemmeside, sociale medier og trykt materiale.
11.3. Fravalg
Ønskes billedebrug ikke, skal dette meddeles skriftligt på e-mail senest ved bookingbekræftelse.
12 Tvistløsning og lovvalg
12.1 Lovvalg
Disse Vilkår er underlagt dansk ret.
12.2 Værneting
Alle tvister søges først løst i mindelighed. Ved manglende løsning indbringes tvisten for danske domstole med Retten i Viborg som aftalt værneting.
12.3 Klageprocedure
12.4 Tredjepartsplatforme
Ved booking via tredjepartsplatforme gælder platformens tvistløsningsregler som supplement. Tvister om selve pasningsydelsen, der ikke kan løses via platformen, henhører under dansk ret med Retten i Viborg som værneting.
12.5 Ugyldighed
Skulle enkelte bestemmelser være ugyldige, påvirker det ikke de øvrige bestemmelsers gyldighed.
13 Ændringer af Vilkår
13.1 Ret til ændring
Vi kan til enhver tid ændre disse Vilkår. Ændringer gælder kun fremtidige bookings og påvirker ikke eksisterende aftaler.
13.2. Meddelelse
Væsentlige ændringer meddeles på hjemmesiden. Det er Ejerens ansvar at holde sig orienteret om gældende Vilkår.
13.3 Accept og ikrafttrædelse
Fortsat brug af Vores ydelser efter offentliggjorte ændringer betragtes som accept af nye Vilkår. Ændringer træder i kraft ved offentliggørelse på www.lankdyrepasning.dk
Senest opdateret: 24. juli 2025
Version: 2.0