Til dig der booker gennem tredjepartsvirksomhed

1 Generelt

1.1 Anvendelse

  • Disse vilkår gælder for dyrepasning booket via profilen "Melanie Lank" på Rover, Pawshake eller tilsvarende platforme. De supplerer platformenes egne vilkår og præciserer særlige forhold for pasning gennem Lank Dyrepasning.

1.2 Definitioner

  • Ejer: Den person, der foretager bookingen.
  • Kæledyr: Det/de dyr, som bookingen omhandler.
  • Service: Den ydelse, Lank Dyrepasning leverer – fx døgnpasning, dagspasning, gåtur eller hjemmebesøg.


2 Ejerens ansvar

2.1 Aflevering og afhentning

  • Ejeren skal overholde de aftalte tider. Ændringer kræver forudgående skriftlig aftale.

2.2 Forsinkelse ved afhentning

  • Over 10 timers samlet pasning = døgnpasning.
  • Sen afhentning ud over det, platformen har beregnet betaling for, faktureres som en dagspasning

2.3 Oplysninger om Kæledyret samt vaccinations- og parasitkrav

  • Ejeren er ansvarlig for korrekte oplysninger og for at kæledyret er:
    • Forebyggende behandlet mod lopper.
    • Hunde: Vaccineret med kernevaccinen (DHP) samt vaccineret imod kennelhoste (BbPi)
    • Katte: Vaccineret mod kattesyge og katteinfluenza.
  • Dokumentation skal kunne vises på anmodning.

2.4 Specifikke krav for døgnpasning og dagspasning

  • For at kunne booke døgnpasning eller dagspasning gennem Lank Dyrepasning skal ejeren desuden sikre, at følgende krav er opfyldt for hunden:
      • Skal være mindst 6 måneder gamle.
      • Skal være tryg i selskab med andre hunde.
      • Have en rolig adfærd uden overdreven gøen.
      • Skal kunne være alene i korte perioder uden problemer.

2.5. Nøgler (ved hjemmebesøg og gåtur)

  • Lank Dyrepasning påtager sig intet ansvar for nøgler, medmindre de er overdraget direkte og kvitteret.

2.6. Skader forvoldt af Gæstekæledyret

  • Ejeren kan holdes ansvarlig for ødelagt ejendom eller inventar. Erstatningsspørgsmål vurderes af Lank Dyrepasning.


3 Lank Dyrepasnings ansvar og ansvarsfraskrivelse

3.1. Udførelse af ydelsen

  • Servicen leveres professionelt og i overensstemmelse med oplysningsskemaet.

3.2. Ansvarsfraskrivelse

  • Vi kan ikke holdes ansvarlige for sygdom, skader eller hændelige uheld under pasningen.

3.3. Skader på ejendom

  • Vi udviser forsigtighed, men er ikke ansvarlige for skader på hjemmet forårsaget af kæledyret under hjemmebesøg.


4 Nødsituation og dyrlægebesøg

4.1 Dyrlægebehandling

  • Kæledyret vil blive bragt til Center Dyreklinik eller anden relevant dyrlæge. Ejeren dækker alle omkostninger.

4.2 Dyrlægedækning via Platform

  • Lank Dyrepasning bistår med dokumentation til platformen, men er ikke ansvarlig for afgørelser om dækning, refusion eller udfald af krav.


5 Fortrolighed og databeskyttelse

5.1. Fortrolighed

  • Oplysninger om ejer og kæledyr behandles fortroligt.

5.2. Persondatapolitik

  • Ved booking udveksles relevante oplysninger mellem ejer, platform og Lank Dyrepasning. Ejeren bør orientere sig i både platformens og Lank Dyrepasnings privatlivspolitik.


6 Billeder

6.1 Brug af billeder

  • Ved booking gives samtykke til, at billeder og video af kæledyret taget under pasning kan anvendes til markedsføring (hjemmeside, sociale medier mv.).


7 Tvister og lovvalg

7.1 Lovvalg

  • Dansk ret gælder, medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning.

7.2 Øvrige bestemmelser

  • Hvis en klausul er ugyldig, gælder resten af aftalen stadig.

7.3 Tvister

  • Eventuelle uenigheder søges løst gennem den pågældende platforms system til tvistløsning, før andre tiltag tages i brug.


8 Overholdelse af platformens regler for bookinger

  • Ejeren accepterer, at booking, betaling, afbestilling og ændringer udelukkende skal ske via platformen (Rover, Pawshake m.fl.) og i overensstemmelse med platformens egne regler og procedurer. Lank Dyrepasning har ikke mulighed for at ændre, refundere eller omgå disse vilkår.


9 Ændringer af Vilkår og betingelser

9.1 Ensidige ændringer

  • Lank Dyrepasning kan ændre vilkår ensidigt. Fortsat booking betragtes som accept.

9.2. Ikræfttrædelse

  • Ændringer gælder fra offentliggørelse på www.lankdyrepasning.dk.

9.3. Force majeure

  • Lank Dyrepasning er ikke ansvarlig for manglende eller forsinket levering af service grundet omstændigheder uden for vores kontrol (f.eks. sygdom, tekniske nedbrud eller myndighedsindgreb).